Gândiți-vă la subiectul, din perspectiva auditoriului căruia vă veți adresa.
Pregătiți o listă a întrebărilor pe care este previzibil ca auditoriul să vi adreseze pe parcursul prezentării.
Concentrați-vă pe noțiunile de bază (ce știe/ce nu știe), care sunt așteptările (avantajele) și temerile (riscurile) pe care auditoriul vostru le-ar putea adresa.
Tehnica 5W
CINE
CE
DE CE
UNDE
CAND
+
CUM
Cine sunt beneficiarii mesajului nostru?
Cine sunt persoanele implicate?
Ce informații urmează să transmitem?
De ce este necesar să transmitem aceste informații? Ce urmărim să obținem cu mesajul nostru?
Unde va avea loc comunicarea? Unde trebuie să ne trimitem mesajul?
Există o data limită până la care trebuie să trimitem mesaje sau să primim informații?
Ce metodă de comunicare potrivită contextului am putea să folosim?
1. Pregătiți structura comunicării pentru întâlnirea cu factorii de decizie
Stabiliți ce vreți să comunicați.
Ordonați-vă ideile în cuvinte cheie.
Creați o dinamică între idei.
2. Structurați discursul pe care-l veți expune, folosind Tehnica 3S
Spuneți ce veți spune.
Spuneți ce aveți de spus.
Spuneți ce ați spus.